torsdag 27 oktober 2016

Blåmelerat

Trots att hösten är i full gång så går det att göra galna fynd på strumpbyxor som passar just för säsongen. Dessa hittade jag nyligen på H&M för ynka 10 kr!


Var inne på H&M idag, fast i en annan stad, och där såldes de för 30 kr (originalpriset är 80 kr), så beroende på var man befinner sig så kan man ha mer eller mindre tur. Men oavsett 10 eller 30 kr så tycker jag att det är värt att köpa sig ett par, för de är väldigt mysiga.
Denier skulle kunna vara omkring 60, trådarna är väl ihopsydda som synes på bilden nedan, men tyget är ändå inte för tjockt. En värmande strumpbyxa för hösten, men lite väl tunn för vinterbruk.


Färgen är melerad, blått med inslag av grått. Även om de blå tonerna ser piggare ut i solljus så tror jag att strumpbyxan gör sig bra även på arbetsplatser som kräver en något nedtonad klädsel. I annat fall så passar dess mjuka yttre utmärkt för hemmakvällar med en kopp te!


In English: Found these cosy blue melange tights on H&M for 10 SEK/1 €! Well, hello, taken!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen det var ett tag sedan för man saknar dina inlägg när det har gått ett tag.
    Tio kr det låter som super billigt och fina var dom också.
    Kramis !!
    //HU

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet att jag är lite dålig på regelbundenhet.. Men ska försöka bli bättre. ;)
      Tack iaf!

      Radera
  2. Riktig fin var den, og den passer perfekt til denne årstiden også;)
    Selv har jeg ikke noen slike...enda:P

    SvaraRadera