tisdag 15 maj 2018

Ustrasana

När jag under vintern gjorde en beställning från Gipsy så slängde jag en styck 50 denier-strumpbyxa i färgen Camel av ren nyfikenhet. Nyfikenhet hur den lilla färgrutan skulle te sig i verkligheten, vilken nyans av kamel skulle de bli? Ja, när paketet anlände så såg det inte så värst roligt ut faktiskt. De var liksom.. plåster-beiga.

Men beslöt mig för att testa dem ute i skogen nu i dagarna. En dag då det p g a värmen hade varit skönt med hudfärgat men jag kanske inte ville ha sönder ett par tunna strumpbyxor i snåren. Kom på att jag hade dessa, på långt håll kanske det kunde se ut som hudfärgat?
Väl på så tyckte jag att det minsann såg ut som det även på närmre håll.

Så färgen Camel tillsammans med 50 denier gör dessa till ett bra val när det är dags att övergå till sommarhalvårets hudfärgade men det fortfarande är lite kylslaget ute. Mysigt tyg och bra passform till ett pris på 4 £. Överkomligt!

Hoppas för övrigt att vårsolen lyser lika mysigt över er som den gjorde i denna skogsgläntan!


In English: Camel coloured 50 denier tights from Gipsy - works perfect for that inbetween weather when you want skin coloured tights but the thin ones are too cold. Good price & comfy!

2 kommentarer:

  1. Underbar och informativ blogg!
    Jag undrar om du provat Wilox stödstrumpor, och vill höra din åsikt om dom i så fall!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och kul att du trivs!
      Nej, jag kände faktiskt inte ens till märket. Det verkar vara Klingel som säljer dem i Sverige, av vad jag får fram på Google?

      Radera