tisdag 16 januari 2018

Pretty everyday

God fortsättning på er detta nya år!
Idag blir det ett par prisvärda basstrumpbyxor i 80 denier, som kan komma väl till pass i denna kyliga årstid. Jag införskaffade dessa i december och jag har burit dem 5+ gånger. Ibland missar man lätt en notering.. Det är 80 denier tights with silk finish från Pretty Polly.


Att det är en silkesfinish känns faktiskt då det är ett lent och mjukt tyg. Det kan vara den största anledningen till att jag trivs riktigt bra i plagget, men även en god följsamhet i tyget hör till. Strumpbyxan finns tyvärr bara tillgänglig i två storlekar, S/M samt M/L, och det gör att midjan kan upplevas som lite "sladdrig" - men trots att den ser sladdrig ut så sitter plagget på plats. Jag kan faktiskt inte minnas att jag behövt justera den under dagarna. Magiskt!
Således kan jag absolut rekommendera strumpbyxan för dagar då stora middagar intas, eller för dig som är lite rundare om magen än vad din vanliga storlek kanske anger. Fullt möjligt att denna även fungerar för kvinnor som är i början av sin graviditet med.


Hur står den emot kyla då? Som synes så är tyget inte jättetjockt. Men dagtid och i mildare kyla håller jag mig varm nog. Vid bildtillfället höll jag mig varm i solen, på kvällen kom en råare, blöt kyla med vindar - då kompletterade jag med Calzedonias kashmirstrumpbyxa ovanpå och det blev en alldeles perfekt kombination.
Strumpbyxan kostar 4 £ och är ett fint alternativ till den som letar efter en en vardagsstrumpa.


In English: Happy New Year to ya'll! I've been using 80 denier tights with silk finish from Pretty Polly a lot lately, and it's a nice pair of tights for everyday use. Soft fabric, a generous waistline but well-fitting - for a good price tag. In raw cold with wet and windy elements I've combined it with another pairs of tights, but otherwise it keeps me warm enough.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar