måndag 30 oktober 2017

Emerald Green

Glossiga färgglada ben kan man få hos Gipsy för en liten peng, omkring 5 €. Det är Sheer Gloss tights i 15 denier som jag har här, de hittas på Gipsys egen hemsida som Gloss Colour tights. Ett litet urval av glada färger samt vitt finns och det är one size som gäller. Spannet går från 152 cm - 178 cm samt höftmåtter 86 - 112 cm, så det är en generös storlek.


Smaragdgrön, ja nyansen stämmer rätt väl om man går efter de stenar som har lite blå nyans i sig. Att det är skinande nylon passar också väl in på ädelstenskopplingen.
Nästa bild har snarare bakgrunden än benen i fokus, så lite blurrigt är det, men det ger å andra sidan en sann bild av hur bra lyster det är i tyget i de rätta ljusförutsättningarna!


Men även fastän jag är en älskare av glansiga strumpbyxor så är det något som gör att jag inte faller helt för dessa. Kan det vara att one size är lite stor? Jag tycker absolut inte att det är en dålig strumpbyxa men den känns lite mer som en slit-och-släng-produkt än vad jag kanske hade velat. Med tanke på priset så är det fullt möjligt att bära den i tuffare situationer utan att behöva ångra en maska. Jag kan tillägga att det är tredje eller fjärde dagen som jag bär strumpbyxan och ytan ser i det stora hela bra ut.. Det kanske blir att jag kommer att prova de andra färgerna också, trots allt!

In English: For about 5 € you can get colourful glossy legs with Gipsy's Sheer Gloss tights in 15 denier. I wear Emerald Green here. I'm a bit disturbed that it's a one size, but otherwise it's a pretty good pair of tights actually. Great shimmer in the right light!

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar färg. Tyvärr finns alla fina strumpor bara i one size, vilket jag ogillar då jag upplever att one size är för litet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om de åtminstone erbjudit ett färre antal storlekar än en enda hade chansen varit att fler fått en strumpbyxa som sitter fint..

      Radera
  2. Hei :) du må fortsette å ta bilde uten sko så strømpe føttene kommer frem :) se om det er tå forsterkning osv ����
    Veldig bra blogg ! :)
    Klem fra Norge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka komma ihåg det! Ibland blir det inte tillfälle bara. :)
      Kul att du trivs här!

      Radera