lördag 19 augusti 2017

Min kropp är beredd, inte jag själv

Kommer någon ihåg Hüftstrumphose från Nur Die? Inför den här sommaren laddade jag upp med ett gäng strumpbyxor från märket. Just denna strumpbyxa beställde jag i två färger, Amber som jag visade upp förra gången, samt detta inläggs Mandel som är en ljusare variant.


Denna gång så såg jag till att köpa en storlek större för bättre komfort. Dock så är den trängre över stussen än benen, och för den som har en än mer generös bakdel jämfört med sina ben så kanske två storlekar större kan vara att tänka på?
Det tål att experimenteras fram med i alla fall, då priset fortfarande är lågt. På Internet ligger den på drygt 33 SEK (eller lite lägre vid mängdköp) och jag gissar att det är liknande i tyska (matvaru)affärer som säljer Nur Die.

15 denier, låg midja, sandaltår och ett ljuvligt skimmer. Ibland har jag haft otur och fått ett tråkigt hål rätt tidigt, men oftast så håller den här strumpbyxan för ett antal användningar. Dagen då dessa foton togs så stötte jag emot någon sten eller växt därute, men det blev inget värre än att tyget blev lite "ruggigt". Oavsett så är det en väldigt prisvärd strumpbyxa.
Jag tycker att båda färgerna jag bloggat om är snygga på mig, men den här är den som mest liknar min egen nyans. Rekommenderas!


In English: I showed Hüftstrumphose from Nur Die in Amber some years ago, here's the same tights but in the shade Mandel. Costs around 3 €, so it's a bargain! 15 denier, sandal toes, low waist and lovely shimmer! These tights normally lasts for at least a couple of days for me. I recommend sizing up.

2 kommentarer:

  1. Trevlig att läsa om ett så kärt och omtyckt
    plagg för oss killar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så roligt att du tycker det!
      Har varit lite fundersam på om någon öht läst bloggen de senaste månaderna, så det var kul att få lite feedback. :)

      Radera