måndag 6 februari 2017

Kashmir

Över till ett par strumpbyxor som faktiskt går att shoppa, och som jag rekommenderar er att göra i denna vinterkyla som aldrig tycks ta slut! Här är den svarta varianten av Calzedonias kasmirmix (7 %). I övrigt är det 60 % viskos, 28 % polyamid och 5 % elastan. De finns i lite olika naturliga färger och jag visade upp de grågröna förra vintern.


Förra vintern var väldigt mild och strumpbyxorna var väldigt värmande då. Nu har det varit lite väl ruggigt väder den senaste tiden men generellt så håller man sig varm. Dock så släpper stickningen genom lite luft (se nedan) och om det t ex är kalla vindar ute så kan man komplettera med en tunn strumpbyxa undertill. Det är ett litet knep jag har och med det så håller jag mig varm och glad!


De kostar 17 € paret (förmodligen mer i svensk valuta) men butikerna brukar erbjuda "ta 3 betala för 2"-erbjudanden. Och varför inte? Det är skönt att ha några par att alternera mellan.
Det är rekommenderat handtvätt och det är också så jag tvättar mina ullstrumpbyxor.


In English: Calzedonia's cashmere blend tights are great for winter days. If the winds are very cold I use a pair of thin tights under, and with double layers I keep warm and happy!

7 kommentarer:

  1. Svart är snyggast alla dagar i veckan.
    Vackert och du bär upp dom galant snyggt.
    Man är lite nyfiken på hur stor din samling med nylonstrumpor är den måste vara gigantisk :-).
    Kramis
    H//HU

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Haha, det vågar jag knappt gissa. Var några år sedan jag senast gjorde en ordentlig inventering, och då gav jag upp räkningen omkring 300 tror jag..
      Köper inte jättemycket strumpor just nu av den anledningen, vilket väl tyvärr går ut lite över bloggens kvalitet.

      Radera
  2. Uppskattar din sida med fina bilder och komentarerna till bilderna hoppas att du håller på länge till.
    Plus är ju också att du har vackra ben vilket inte gör saken sämre !!!
    Kramis
    H//HU

    SvaraRadera
  3. Men det blir ju 101% och så många procent finns inte, säger Pippi! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Fail! 5 % elastan skulle det vara.

      Radera
  4. Bruker du en tynn strømpebukse under denne? Det hørtes smart ut, kanskje ikke vindtett, men det blir vel litt varmere ja;) Fint strikket er den jo også:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just vid fototillfället gjorde jag inte det, men har gjort det när det varit kallt med minusgrader och snö och/eller vinden har varit mindre koselig. :)

      Radera