onsdag 7 december 2016

Setia

En variant på de så populära strumpbyxor med over-the-knee-effekt erbjuder Fiore - med en riktigt vintermysig variant också! Nedtill ser det nämligen att vara kabelstickat, men det är bara det tryckta mönstret. Fast jag blir sugen på att dra på mig min mysigaste varma tröja, krypa upp i soffan med en balja varmt te bara av åsynen av detta..


Tyget är bara stickat i 40 denier, men det känns tjockt och påminner mer om en strumpbyxa som skulle saluföras som 50 eller 60 denier. Så plagget fungerar absolut i (mildare) vintertid. Skulle vargavintern slå till kan man ju alltid bygga på med benvärmare, men då försvinner ju också charmen med designen.. Men hur som helst tänker jag att det här kan vara den ultimata strumpbyxan inför hygge med familjen såhär till de kommande helgerna?!


Jag har hunnit bära strumpbyxan 2 dagar hittills och är väldigt nöjd med passform och känslan. Inga skador har uppstått och den sitter på sin plats dagen genom.
Priset var knappt 9,5 € och det tycker jag är något av ett klipp för en strumpbyxa som tillfredsställer både ögon och kropp.


In English: Setia tights from Fiore could be the perfect ones for the family holidays this year! With the illusion of cable knitted over-the-knees it just breathe out cosiness! Soft to wear and it feels thicker than a normal pair of 40 denier nylons.

3 kommentarer:

  1. Vackra ben klär i allt !!
    //HU

    SvaraRadera
  2. Fin strømpebukse som også varmer litt nå:) Mikrofiber er særdeles myk og fin også da;)
    Har hatt noen slike selv, men det er veldig lenge siden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var oväntat gosigt faktiskt!
      Det vore kul att på riktigt sätta sig in i alla stickningar någonting. Fabriksrundvisning, bitte? :)

      Radera