torsdag 20 november 2014

Quadratisch

Jag hittade dessa strumpbyxor på rea hos Lindex för ett tag sedan (75 kr istället för 130) så det var dags att testa dem. Kvadrater och V-former i grönblått och guld, lite mer speciellt än vad man vanligen hittar i butik.


Tyget är stickat i 50 denier, och jag vet inte om det borde ha varit mer, för motivet blir väldigt blaskigt och "meh" när man kommer uppåt låren. Det är plaggets stora brist, för när någon ändå har lagt ned lite tid på att designa ett mönster som detta så vill jag som bärare att det ska synas. Enligt min personliga smak kräver också strumpbyxor i den här stilen en kortare kjol. Om bara vaderna skulle synas blir något liksom fel, rent exteriört.


Bekvämlighetsmässigt så finns inget att anmärka på. Retligt nog fick jag ett hål efter en sten, men där får jag skylla mig själv. Jag orkade nämligen inte snöra av kängorna och genomsöka raggsockarna under min 5 h vandring. :D

In English: Found these tights on Lindex' sale. Onfortunately the pattern gets a bit "meh" around the thighs.


4 kommentarer:

  1. Fina strumpbyxor. Jag gillade detta mönstret som egentligen bara år olika geometriska figurer. Jag kan inte se något annat motiv i mönstret. Färgerna är lagom oxå. Det är inga skrikiga färger. Förmodligen ganska lätt att kombinera med övriga kläders färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, färgerna är vilsamma. Önskar bara att de höll samma "färgstyrka" över hela benen. :)

      Radera
  2. Fin strømpebukse, som nok også varmer litt i den kjølige høstluften:)
    Og etter fargene på den kan den jo brukes til forskjellige farger på kjole;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ser nog varmare ut än vad de är, men de funkar bra i ett relativt milt höstväder.

      Radera