fredag 18 januari 2013

Lady of Ice

Pastellfärger är inget som förekommer överdrivet mycket i min garderob. Men jag blev rätt sugen på ett 2-pack strumpbyxor som jag såg inne på H&M förra vintern(?). Pastelliga färger i isblått och syrenlila. Priset låg dock på 200 kr och jag kände där och då att nja, så sugen var jag nog ändå inte. Sedan gick en tid och nu i höstas så hittade jag samma paket i en rea-låda, i rätt storlek, för 30 kr. Taget!


Det som fick mig att tveka förutom priset är att de innehåller 55 % bomull utöver de syntetiska fibrerna. Och jag är inget fan av bomullsstrumpbyxor, eftersom de sällan håller formen och syntetmaterial som efterliknar bomull håller ofta värmen minst lika bra.
Fast de här var helt okej. Gällande passformen så satt de på plats hela dagen och det blev inga fula knän eller dylikt.Värmemässigt, jo, det funkade. Men efter några timmar utomhus med aktiviteter på och bredvid isbanan så blev det faktiskt för kallt. Bara att ge sig iväg till närmsta café och dricka en balja ingefärste!


Slutsatsen är att jag gillar dem - nästan gratis, ny färg i samlingen och trevliga att ha på sig!
För övrigt så är min blogg väldigt nischad, och jag brukar inte dra in mina andra intressen. Men nu blev jag så inspirerad av titeln på blogginlägget så jag kan inte låta bli att lägga in låten med samma namn..


In English: Pastellic ice blue tights from H&M!


3 kommentarer: