fredag 7 december 2012

Droppar

... eller vad nu mönstret i de här nätstrumpbyxorna från Falke ska föreställa. På baksidan av förpackningen sitter en liten lapp ditklistrad av ASOS (där jag beställde dessa från, för okänt pris men på rea var det i alla fall, en gång i tiden) med texten "Crochet Net Tights" - så det bör vara det riktiga namnet.
Jag har dem i en för stor storlek, men strumprealisationer kan få mig att ha överseende med sådana saker. Benen är lite långa men i övrigt är det inga bekymmer.


Trådarna är väldigt tunna och fina, vilket gör att stickningen är känslig för otäcka saker som man kan fastna i. Typ kardborrar och annat. Jag har dock lyckats tråckla mig ut från sådant trassel (med viss nervositet för att det skulle sluta illa) när jag burit strumpbyxan utan att man i efterhand kan se någon åverkan. Men det här är ett plagg som jag absolut inte kommer att bära under skogspromenader! ;)


Vad är det för en strumpbyxa som jag har undertill då? Ja, det har jag faktiskt ingen aning om. Det är en lila sak som uppför sig som en vanlig 40 denier från Lindex, så det är troligt att så är fallet. Den har funnits i samlingen ett längre tag och utmärker sig inte på något speciellt sätt. Den bara är - och det duger alldeles utmärkt!
Såhär ser den ut när den spelar solo:


In English: Crochet Net tights from Falke, together with some random purple thing from my collection. The pair from Falke is rather sensitive for outer things, so this is not the best outfit for activities in the forest.. ;)


2 kommentarer:

  1. Jo, strømpebuksen du har innerst ligner på noe(n) av de du har blogget om før;)
    Den utenpå gjør det hele reiktig så fint. Og kan nok tro den vil sette seg fast i det meste der det er en mulighet for det:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av de lila strumpor jag visat upp påminner den mest färgmässigt om strumpbyxan från Cubus, men det är inte den. :D
      Speciellt trådarna som löper genom mönsterhålen känns extra ömtåliga, kan vara att de är så glesa just där och "saknar stöd" eller vad jag ska säga.

      Radera