måndag 16 april 2012

Termos

I februari recenserade jag mitt första par strumpbyxor från tyska Nur Die, och blev så imponerad av plagget att jag var tvungen att införskaffa mig ännu en produkt från märket. Valet föll på 60 denier tjocka Thermo Tights i svart färg - bra basprodukter har man alltid användning för!



Thermo-strumpbyxor för "Kalte Tage - warme Beine!" enligt förpackningen. Materialblandningen består av polyamid, elastan och en procent bomull. Något av dessa material ska vara en utlovat unik Meryl®Nexten-fiber, fråga mig inte var och hur..
Jag upplever strumpbyxan som lika värmande som den 80 denier tjocka Ultra-Blickdicht från samma märke, överlag så är de otroligt lika på alla andra sätt också, utom gällande det här med genomskinlighet. Thermo är mindre opaque än Ultra-Blickdicht. Men som ni ser på bilden ovan så är Thermo knappast genomskinlig. Skillnaden är närmast petitessaktig. En närbild på stickningen ger också en fingervisning om hur bra stickat det är:



Bra kvalitet på alla sätt och vis, för ett pris på 5,5 €. När jag beställde så fanns inte min egen storlek i sortimentet för tillfället, så jag valde en storlek större. Jag känner inte av att det skulle vara någon nackdel, utan strumpbyxan formar sig bra ändå. En liten detalj är att midjan har en vågrät stickning, jag tolkar det som att den är flexibel. Då jag egentligen är för liten för storleken kanske jag inte märkte av det alltför mycket, men här tycks i alla fall finnas utrymme för en lite större mage.



Ja, 2 av 2 strumpbyxor från Nur Die håller en prisvärd toppkvalitet. Jag ser fram emot att stifta bekantskap med fler plagg från märket i framtiden! Kommer ni över dessa plagg så köööp för tusan! :)



In English: 60 denier Thermo tights from Nur Die. I'm impressed with the quality! A little less opaque than the Ultra-Blickdicht tights from the same brand, but except that they are almost the same. Really good value for 5,5 €!

4 kommentarer:

  1. Intressant och mycket snyggt. Hur är strumpbyxan användningsmässigt? Sitter den uppe, hur ser det ut slitagemässigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt den ett 10-tal gånger, och upplever den som lika bra som den andra strumpbyxan från Nur Die. Inget slitage förutom någon enstaka noppa vid foten, alltså. Sitter även på plats.

      Radera
  2. Det verkar vara prisvärt märke. Man får väl passa på om man är i Tyskland någon gång.

    SvaraRadera