måndag 2 maj 2011

Strumpa 100: min mesta och bästa

Hoppla! Tydligen har jag kommit upp i 100 stycken inlägg här på bloggen och på mig själv presenterat 99 olika nylonstrumpor. Dags för ett litet jubileum alltså!
Och vad kan passa bättre än att en gång för alla skriva om den strumpbyxa som är min mest använda?
Låt mig få presentera: H&Ms svarta strumpbyxor i 40 denier!



Givetvis så har jag inte endast ett exemplar av denna, utan ett helt gäng. För även om man inte, som jag, älskar svart så tycker jag att en svart strumpbyxa är det mest användbara som finns i nylonväg. Är du en nybörjare i strumpbyxe-sammanhang så är det en i svart du defintivt ska börja med. Visst, hudfärgat är också en klassiker, men det är lite mer naket och kräver lite mer mod hos bäraren. Även hos mig efter en lång vinter i tjocka strumpor. Svart är mer smickrande - för alla sorters ben.
Det är mest sommartid som jag kanske inte tycker att den här strumpbyxan passar lika bra, men annars går den bannemig till alla sorters kläder.

Mångsidig alltså. Att den sen sitter utmärkt på mig och därtill har prisvärd kvalitet gör den till en vinnare. Jag har noterat att H&M har strumpbyxan i några olika utföranden; den "vanliga", i en hipster-variant (d v s med något lägre midja) och sedan finns den i Divided-sortimentet. Det kan vara så att Divided-strumpan är något mindre hållbar än de som finns på damavdelningen, men egentligen så kvittar det. Fast jag föredrar nog hipstervarianten, tror jag..
Ett 2-pack strumpbyxor kostar ca 80 kr och en enkel brukar ligga på halva det priset. Bra pris för strumpor som är noppfria och har lång livslängd!

Det är inte bara jag som är nöjd, utan för 2 år sedan så vann den strumpbyxan ett test som cirkulerade runt i media. Genom googlande så hittade jag det som PDF-fil här. De andra strumpbyxorna i testet har jag själv aldrig provat, så jag kan inte ge några personliga kommentarer kring dem. Jag känner ju mig som sagt nöjd med mitt förstahandsval!



In english: Apparently there's a jubilee on this blog! 100 posts and counting, this is my hundredth pair of nylon! And what could be better than the most useful pantyhose in my collection? Well, I have a bunch of them, to be honest. I'm talking about 40 denier black tights from H&M. Priceworthy, sustainable, with a nice fit and the colour goes well with almost everything. If you're a beginner in the world of nylon, the black pantyhose is the best to start with. Black flatters every leg!

8 kommentarer:

  1. a noble black color sweet legs!!

    SvaraRadera
  2. Man får gratulera till din 100 blogg.
    Jag kan bara hålla med att svarta strumpr är i prinsip alltid snyggt & fint. Hud färgade (beiga) är oxå universella.

    SvaraRadera
  3. LM: Tack! Är lite förvånad över att det redan har blivit så många inlägg. Nåja, jag har ju strumpor kvar för minst lika många till så.. ;)
    Ja, de färgerna är verkligen strumpsamlingens bas!

    hakan: Arg? Que?!

    SvaraRadera
  4. grattis :)
    keep up the good work
    kram
    micke

    SvaraRadera
  5. Åh då måste jag lägga ett gäng av dessa i garderoben nu! :) Deras hudfärgade tycker jag håller uselt kort tid. Men jag är en ovanligt klumpig människa. ;)

    SvaraRadera
  6. Micke: Tacktack! Jag ska försöka fortsätta hålla stilen! ;)

    Sigrid: Jag har nog aldrig provat deras hudfärgade tror jag. Eller så har jag kanske, men kommer inte ihåg.. Fast de är väl tunnare än 40 denier? Oavsett, så måste jag ju prova dem nu bara för att se om de är usla. :D
    Jag tyckte för övrigt att jag hade sönder strumpbyxor bra mycket mer förr om åren, men jag vet inte om jag skulle vara mindre klumpig idag.. hm.. Mystiskt. :)

    SvaraRadera
  7. Snyggt, Riktigt snyggt! Och 30-40 denier är något visst, hudtonerna skiner igenom riktigt läckert. Och samtidigt så välklätt! Man ser ju det på din bild på spåret, du är på spåret helt klart.

    Ett äldre inlägg, jag vet, men jag chansar, jag älskar personligen omönstrade damstrumpor, men inte bara omönstrade, jag tycker bara att kvinnans ben är så enormt vackra så att mönstrade strumpor ibland förtar formerna och ljusspelen som gör mig så förundrad oftast när en jämn strumpa klär kvinnans ben. Vilken blandning av intryck! Det är komplext.

    SvaraRadera